مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی در مورد آموزش با ای ام اس EMS

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 
مصاحبه ای با دکتر بهرامی
مصاحبه ای با دکتر بهرامی

مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی در مورد آموزش با ای ام اس EMS

همه چیز در مورد روش تمرین  با دستگاه ای ام اس برند بیست اند بیوتی:

مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی -در عصر حاضر بسیاری از افراد شاغل، به دلیل ساعت های طولانی نشستن پشت صندلی و شرایط کار، فرصتی برای فعالیت بدنی و ورزش ندارند و از سوی دیگر افرادی هم که اضافه وزن دارند از برنامه های ورزشی طولانی مدت دلزده می شوند و انگیزه ی خود را از دست می دهند.

این روزها، با آمدن فناوری های جدید به ورزش، به این محدودیت ها پاسخ داده شده است. فناوری ورزشی ای ام اس  که به سرعت در جامعه ی ایران در حال گسترش است توانسته محدودیت زمان و کمبود فعالیت بدنی را از بین ببرد.

با  گروه بیست اند بیوتی و ورود دستگاه ای ام اس جدید این گروه، به عرصه ورزش گفت و گو کرده ایم.

ای ام اس چیست و سابقه ی آن به کی باز می گردد؟

EMS مخفف Electrical Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات٬ تکنولوژی جدیدی است که در آن یک جلیقه تمرینی پوشیده می شود و الکترودهایی روی گروه های عضلانی قرار می گیرد. در روش سنتی، از مغز تکانه های عصبی به عضلات ارسال و باعث انقباض آن می شود؛ در روش تمرینی ای ام اس به علت تلفیق فشار دستگاه با تمرینات سنتی٬ این دستورات هم از طریق مغز و هم از طریق الکترودها به صورت همزمان به عضلات ارسال و اعمال می شوند.

اولین بار در دنیا در سال ۱۹۹۶ ای ام اس وارد عرصه بدنسازی و ورزش شد . در سال ۲۰۰۳ این روش تمرینی وارد ایران شده و گروه های ورزشی و غیرورزشی بسیاری این روش را امتحان کردند.

جدیدترین متد تمرینی ای ام اس برند بیست اند بیوتی، ساخت آلمان است که آخرین سبک و مدل تمرین با دستگاه ای ام اس در دنیاست.

مزایای این روش  تمرین ای ام اس برند بیست اند بیوتی چیست؟

عدم فشار روی مفاصل، صرفه جویی در زمان( زیرا در ۲۰ دقیقه تمرین با دستگاه ای ام اس، کالری سوزی بدن شما معادل سه جلسه کاربادستگاه است).  تاثیر گذاری بیشتر و سریع تر، قابلیت کنترل و تمرین دادن عضلات به صورت جداگانه ، در گیری  بیش از ۹۰ درصد گروه های عضلانی در یک پارت تمرینی به طور همزمان. نیاز نداشتن به انجام حرکات ورزشی در حین استفاده از دستگاه ای ام اس برند بیست اند بیوتی که این ویژگی باعث شده حتی کسانی که دربستر خوابیده اند بتوانند از تمرینات و پالس های این دستگاه بهره مند شوند،  از مهمترین مزایای تمرینات ای ام اس برند بیست اند بیوتی آلمانی  است.

تمرین  با ای ام اس برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای گروهای سنی ۱۶ سال به بالا تا رده های سنی بزرگسالان تا ۶۰ – ۶۵ سال مناسب است.

کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند از روش های لاغری و کاهش وزن تهاجمی مانند انواع عمل ها و روش های برداشتن چربی استفاده کنند، EMS می تواند با هزینه ی بسیار کمتر، آن ها را به وزن های مورد نظر خود برساند.

کسانی که وزن بسیار بالا دارند و حرکات ورزشی می تواند به بدن آنها آسیب بزند و ممنوع الورزش محسوب می شوند.

شاغلین و افرادی که فرصت مراجعه و تمرین در باشگاه ورزشی را ندارند.

ورزشکاران حرفه ای که آسیب دیده اند و در استراحت به سر میبرند ،می توانند از ای ام اس بهره ببرند که ریکاوری آنها سریعتر انجام شود و اینکه افت تمرینی و عملکرد بعد از آسیب را نداشته باشند و یا کمتر از معمول داشته باشند.

کسانی که بخاطر وجود مشکلات فیزیکی ( مثل  وجود مشکلات مفصلی همچون تعویض مفصل زانو، آرتروز و ساییدگی مفاصل ،  انجام اعمال جراحی، مشکلات استخوانی، ضعف بیش از حد عضلات بدن، وجود ضایعه نخاعی و در بستر بودن بیمار و تهدید به تحلیل رفتگی عضلات، زایمان) نمی توانند ورزش کنند.

ممنوعیت تمرین با روش EMS شامل چه کسانی است؟

از آنجایی که ای ام اس یک ورزش پر فشار است، قبل از شروع اولین جلسه تمرینی می بایست شرح حال از فرد گرفته شود و بیماران بیماری های سوخت و ساز یا عضلانی ( کم کاری تیرویید٬ دیابت و … )، بیماری های خود ایمنی و بیماری های قلبی-عروقی یا تنفسی با اجازه پزشک می بایست تمرینات خود را آغاز کنند.

همچنین تمرینات EMS برای گروه های زیر ممنوع قطعی است.

صرع یا تشنج

ضربان ساز مصنوعی یا ایمپلنت الکتریکی

بارداری

بیماری های مثل ٬ پارکینسون

بیماری های حاد عفونی٬ باکتریایی و ویروسی

هموفیلی شدید

سرطان یا تومورهای بدخیم

برای کسانی که هم اکنون با روش EMS ورزش می کنند چه توصیه های غذایی دارید؟

بعلت پر فشار بودن تمرین و بالا رفتن آنزیم کراتین کیناز بعد از تمرین، نوشیدن مقادیر زیادی آب از نکات لازم و ضروری است که می تواند اسید لاکتیک اضافی را از بدن دفع و از کوفتگی های عضلانی و سردرد جلوگیری کند. میزان آب مصرفی باید بطور کل افزایش یابد بطوریکه قبل از تمرین حداقل ۲ لیوان آب  ، بعد از تمرین نیز ۲ لیوان آب  مصرف شود و بعد از آن نیز میزان آب بدن را باید افزایش داد.از آنجایی که ای ام اس یک روش تمرینی پر فشار است بطور عمده نیاز به ذخایر کربوهیدرات دارد.

مواد معدنی: در متد تمرینی ای ام اس به علت تحریک و بکارگیری زیاد فیبرهای عضلانی مصرف میوه ها٬ سبزیجات و غذاهایی که دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم٬ سدیم٬ کلسیم و منیزیم هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مصرف ویتامین هایی از جمله ‌B1٬ B12  و C  همراه با تمرینات EMS لازم است.

آیا می توان ای ام اس را جایگزین صددرصدی  دیگرتمرینات  و ورزش ها برای حفظ سلامتی و تناسب اندام دانست؟

از آنجایی که برنامه ها و تمرینات دستگاه ای ام اس، خیلی متنوع و برای نیازهای مختلف طراحی شده، بله می توان جایگزین قرار داد. اما چون در بحث ورزش و تمرینات ورزشی ، موضوع  علاقه نیز بسیار مهم است و ای ام اس ، یک  روش تمرینی استاتیک می باشد، ممکن است نتواند ورزشکارانی را که روحیه هیجانی دارند و میل به جابجایی و پرش و هیجان در ورزش دارند را جذب کنند اما همان ورزشکاران پرهیاهو نیز برای بالابردن سطح آمادگی جسمانی و بهبود عملکرد خود بهتر است که روش تمرینی ای ام اس را امتحان کنند.

آیا روش تمرینی ای ام اس عوارض دارد یاخیر؟

چون این متد تمرینی مشابه تکانه های مغزی خود انسان طراحی شده ، پس عوارضی ندارد و تا امروز نیز در بحث مطالعات کوتاه مدت و بلند مدت که روی ورزشکاران استفاده کننده از این متد تمرینی قرار گرفته، هیچ گونه مشکل و عارضه ای گزارش نشده.

خیلی از ورزشکاران از درد و کرختی بعد از تمرینات ای ام اس شکایت دارند. برایشان چه توصیه ای دارید؟

اولا اینکه  هرکسی که به باشگاه ورزشی مراجعه کند و اقدام به آغاز ورزش کند قاعدتا بدن درد را تا چندین جلسه خواهد داشت

حالا هرچی ورزش سنگین تر و فشار بر روی عضلات عمقی بیشتر، بدن درد نیز بیشتر خواهد بود.

پس داشتن بدن درد بعد از آغاز تمرین با ای ام اس نیز طبیعی است و مثل همه ورزش های دیگر به مرور زمان ازبین خواهد رفت.

نزدیک به ۲۰ سال است که از روش تمرینی ای ام اس  برای انقباض ماهیچه‌ها به وسیله ایجاد تحریکات الکتریکی درونی و برای بالا بردن کارایی ورزشکاران و بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها و حجم آنها استفاده می‌شود. استفاده از این روش نتایج خوبی در بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها داشته است. با این وجود، واکنش بدن به این نوع تمرین، همراه با درد و کرختی بیش از ورزش های دیگر  بوده و به همین خاطر، استفاده زیاد از این روش را محدود کرده است.

به همین دلیل، استفاده از روش EMS باید با روش‌های پویای دیگر همراه باشد. برای مثال، با استفاده از روش EMS، بر قدرت و کارایی هوازی در ارتفاع پرش و سرعت دویدن موثر است. این نتایج را می‌توان با توجه به ساز و کار به کارگیری ماهیچه‌های مختلف که با انقباض اختیاری آنها متفاوت است، توجیه کرد. در حقیقت، دردی که به هنگام استفاده از EMS ایجاد می‌شود کارایی را محدود می‌کند. برای حل ای مشکل، می‌توان از انقباض اختیاری ماهیچه‌ها و EMS همزمان استفاده کرده به این روش EMS تحمیلی گفته می‌شود.

به همین خاطر درحین تمرین با ای ام اس به ورزشکاران توصیه می کنیم که درحین دریافت پالس، بدن خود را همزمان با وارد شدن پالس به بدن سفت و منقبض کنند که هم موجب کاهش درد بدن شود و همچنین تاثیر تمرین در بدن نیز بیشتر خواهد شد.

چه توصیه ای به ورزشکاران دارید؟

متاسفانه بخاطر کمبود دانش و آگاهی در مورد فعالیت های ورزشی و یا وجود اطلاعات غلط در بین ورزشکاران و مربیان ورزشی، آسیب های ورزشی در باشگاه های ورزشی کم به چشم نمی خورد و گاهی فرد را برای همیشه از زندگی طبیعی و سلامتی باز میدارد.توصیه می شود که بدون تحقیق و کسب اطلاعات کافی زیر نظر  هر کسی به اسم مربی تمرین نشود تا ورزش موجب تندرستی و سلامتی شود نه دلیل آسیب یا حتی مرگ!!

خداروشکر تحصیل کرده ها در رشته تربیت بدنی و طب فیزیکی کم نیستند و می توانید از وجودشان بهره ببرید.

حتی برای آغاز تمرین با متد ای ام اس نیز، توصیه می شود تحت نظر هرشخصی تمرین نشه و زیر نظر یک فرد کاملا متخصص تمرین شود که کارایی و اثربخشی، جایگزین ناتوانی و بیماری شود.

مصاحبه ای خانم دکتر بهرامی با تشکر از شما برای پاسخ به سوالات ما

 

 

درگیری بسیار پایین مفاصل در مقایسه با سایر ورزش ها

از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی و بافت های پوستی

درمان آسیب دیدگی و کاهش درد

۲۰ دقیقه تمرین معادل ۳ جلسه تمرین بدنسازی

تقویت و افزایش حجم عضلات

از بین رفتن چربی زائد اندامها با بهبود متابولیسم بدن

زیبا سازی و فرم دهی به بدن

کاهش وزن توام با چربی سوزی و عضله سازی توسط دستگاه ای ام اس

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

3 دیدگاه دربارهٔ «مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی در مورد آموزش با ای ام اس EMS»

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!