قسمت سوم مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی در مورد آموزش با ای ام اس EMS

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

 

  دکتر بهرامی EMS مقاله علمی توسط خانم دکتر بهرامی

 دکتر بهرامی EMS
دکتر بهرامی EMS

 

ای ام اس چیست و سابقه آن به کی باز می گردد؟EMS

دکتر بهرامی EMS- مخفف Electrical Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات٬ تکنولوژی جدیدی است که در آن یک جلیقه تمرینی پوشیده می شود و الکترودهایی روی گروه های عضلانی قرار می گیرد.

در روش سنتی، از مغز تکانه های عصبی به عضلات ارسال و باعث انقباض آن می شود؛ در روش تمرینی ای ام اس به علت تلفیق فشار انقباض و پالس دستگاه که شبیه ساز الکتریک تکانه های مغزی است با تمرینات سنتی٬ این دستورات هم از طریق مغز و هم از طریق الکترودها به صورت همزمان به عضله می شود.

در ابتدا  از دستگاه  EMS  در امور افزایش قدرت جنگجویان میدان نبرد استفاده می شد و بعد از آن در بیمارستان ها و مراکز طبی برای توانبخشی و فیزیوتراپی بیماران استفاده میشده  و کم کم به عرصه ورزش راه پیدا کرد و متد تمرینی ای ام اس از سال ۲۰۰۳ وارد ایران شد و برندهای متعددی در این زمینه به فعالیت پرداختند.

مزایای روش تمرینی ای ام اس چیست؟EMSTRAINING

این دستورات و انقباض ها هم از طریق مغز و هم از طریق الکترودها  که شبیه ساز الکتریک همان تکانه ها و پالس های مغزی هستند به صورت همزمان به عضله  ارسال و اعمال می شوند و بنابراین طبیعی است که سرعت و تضمین رسیدن به هدف تمرین چندبرابر شود.

عدم فشار روی مفاصل، صرفه جویی در زمان، تاثیر گذاری بیشتر و سریع تر، قابلیت کنترل و تمرین دادن عضلات به صورت جداگانه از مهمترین مزایای تمرینات EMS است.

ای ام اس نسل جدیدی از ورزش است که EMSTRAINERS و ورزشکاران متد ای ام اس با پوشیدن لباس مخصوصEMS به دستگاه وصل می شوند و دستگاه پالس الکتریکی به عضلاتشان وارد می کند.

زمانی که شما در حین اتصال به دستگاه به همراه مربی خود ورزش می کنید، شدت تمرین شما چند برابر شده و در بیست دقیقه حدود هفتصد کیلو کالری می سوزانید.

روشEMSTRAINING  نه تنها برای چربی سوزی و کاهش وزن و سایز کاربرد دارد بلکه روش موثری برای عضله سازی و فرم دهی نیز می باشد و مناسب افرادی است که زمان آنها محدود است و یا افرادی که می خواهند با اختصاص زمان کمتر نتیجه بهتری کسب کنند و در این مقاله دستگاه مورد تحلیل  دستگاه  ای ام اس برند BEASTANDBEAUTY  آلمان می باشد که دارای تاییدیه سازمان سلامت می باشد و هیچ گونه عوارضی جانبی در پی ندارد.

تنها دستگاه ای ام اس بدون نیاز به انجام حرکات ورزشی و بدون وارد شدن کمترین ولتاژ برق به بدن است.

حتی برای کسانی که ممنوع الورزش بوده اند و یا بخاطر مشکلات فیزیکی در بستر به سر می برند مناسب بوده و از تحلیل رفتگی عضلات و بروز زخم بستر و بیشتر شدن فقر حرکتی جلوگیری می کند.

.

EMS برای چه کسانی مناسب است؟EMSTRAINERS

این روش برای گروهای سنی ۱۶  سال به بالا تا رده های سنی بزرگسالان تا ۶۰ – ۶۵ سال مناسب است.

کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند از روش های لاغری و کاهش وزن تهاجمی مانند انواع عمل ها و روش های برداشتن چربی استفاده کنند، EMS می تواند با هزینه ی بسیار کمتر، آن ها را به وزن های مورد نظر خود برساند.

کسانی که زمان کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارند نیز می توانند برای حفظ سلامتی و سطح آمادگی جسمانی خود از متدتمرینی ای ام اس بهره مند شوند.

آیا در متد تمرینی ای ام اس  پس ازرسیدن به هدف و قطع تمرینات، بدن به حالت اولیه بازنمی گردد؟

بخاطر دریافت پالس های استاندارد و اینکه در کمترین زمان با شدت بیشتری تمرین می کنید.

مربی خصوصی و شخصی همزمان با روند تمرین در کنارشماست.

ارائه توصیه های تغذیه ای، مناسب شرایط هر فرد.

فرم دادن و عضلانی کردن بدن هایی که اضافه وزن ندارند و یا حتی در حین کاهش وزن و لاغری.

تمرکز بر روی بیش از ۹۰ درصد گروههای عضلانی بطور همزمان.

کالری سوزی و نتیجه گیری بالا  در ۲۰ دقیقه تمرین، معادل ۳ جلسه بدنسازی است.

۲۰ دقیقه تمرین حدود ۷۰۰ کیلوکالری صرف می کنید.

حتی در سنگین ترین برنامه، کوچکترین فشاری بر مفاصل شما مثل ستون مهره و کشکک زانو، وارد نخواهد شد.

هرمیزان که وزن و سایز کم شود، به هیچ عنوان صورت لاغر نخواهد شد و هرگز پس از قطع تمرینات ای ام اس بدن به حالت اولیه بازنخواهدگشت مگر مشکلی مثل ایجاد بیماری هایی که فرد مجبور باشد دربستربخوابد به وجود آید  و یا بیماری های عصبی یا تیروییدی پیش آید که فرد دچار افزایش وزن یا سایز شود.

لباس های under wear  چه خصوصیاتی دارند؟

لباس هایی که در زیر جلیقه ای ام اس توسط ورزشکاران پوشیده می شود در برند های قدیمی تر دارای وزن بالایی بوده و ورزشکاران ای ام اس را با سختی در حرکت و خستگی مفرط  روبرو می کرد و به همین دلیل ورزشکاران تمایلی برای پوشیدن این لباس ها درحین استفاده از دستگاه ای ام اس  نداشتند و انجام حرکات ورزشی را برای ورزشکاران سخت و غیرممکن می کرد. بعد از مدتی EMS برند MIHA BODY TEC،

که یک برند آلمانی است لباس های UNDER WEAR  نسبتا سبک تری را وارد بازار کرد که کار تمرین را برای EMSTRAINERS  آسان کرد و پس از آن  EMS برند BEASTANDBEAUTY   که این برند هم ساخت آلمان است لباس های آندر ویر  سوپرنانو و پنبه ای و کاملا سبکی وارد بازار ن آای ام اس کرد که  اغلب جذب و مشکی رنگ هستند از جنس پنبه هستند و با الیاف نانو ترکیب شده اند که موجب می شوند پالس های دستگاه ای ام اس بصورت عمیق تر و گسترده تری عمل کنند و تاثیر زیادی بر نتیجه گیری تمرین خواهند داشت.

این لباس ها برای هر ورزشکار بصورت مخصوص و جداگانه استفاده می شوند و قابل شستشو هستند.

و برای همه ورزشکاران از هر جنسیت و سنی توصیه می شوند. همچنین از نظر بهداشتی نیز این لباس ها جلوی انتقال عرق بدن به جلیقه تمرینی ای ام اس را گرفته و عرق بدن را به خود جذب می کند و ورزشکاران عزیز دیگر نگران نخواهند بود بابت اینکه جلیقه ی ای ام اس را همه بر تن می کنند چون هم اینکه جلیقه ای ام اس  بسیار گران است و نمی توان به تعداد ورزشکاران تهیه کرد و هم اینکه دیگر جلیقه ای ام اس بوی عرق نخواهد گرفت و لباس های under wear  را می توان شسته و پاکیزه و با خیال راحت در هر جلسه تمرینی بر تن کرد.

دکتر بهرامی EMS
دکتر بهرامی EMS

توصیه های غذایی در طی جلسات تمرین با ای ام اس؟

متخصص تغذیه ورزشی در گروه تخصصی بیست اندبیوتی برای شما ورزشکاران عزیز بخاطر اینکه بهتر و سریعتر به هدف مورد نظرتان برسید، پیشنهادات تغذیه ای خاصی را می دهد.

اما در نظر داشته باشید!!!!!!

۱- اگربیماری خاصی دارید برای داشتن رژیم غذایی، فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۲- اگر سابقه انواع سرطان وجود دارد فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۳- اگر باردار هستید فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۴- اگر داروهای اعصاب مصرف میشود فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم گرفته شود.

پیشنهاد می شود ورزشکارانی که خواستار افزایش حجم و بالارفتن توان هوازی خود هستند و یا اینکه هدف از تمرینشان با ای ام اس تناسب اندام کلی، است حتما حدود ۳۰ دقیقه  قبل از تمرین حدود، ۳۰ گرم از انواع غلات غنی( چه دانه درشت و چه بصورت پودر) را( چه با شیر، چه با آبمیوه و چه به طور تنها) میل کنند.

یا این ورزشکاران میتوانند ۳ عدد سفیده تخم مرغ به مراه یک واحد میوه تازه را بعد از تمرین میل کنند.

ورزشکاران قدرتی ابتدا در ۱۰ دقیقه قبل از تمرین ۳۰ گرم غلات میل کرده و با دستگاه ای ام اس تمرین کرده و پس از تمرین تا حدود ۲۰۰ گرم از پروتئین ( ترجیحا از نوع پروتئین ضروری) مصرف کنند. این کار به اصطلاح ( مغز عضله را پر کرده و باعث قوی تر شدن خطوط تارهای عضلانی مخصوصا خطوط زد و اچ شده.

یا این ورزشکاران میتوانند ۳ عدد سفیده تخم مرغ به مراه یک واحد میوه تازه را بعد از تمرین میل کنند.

ورزشکارانی که به دنبال کاهش سایز، کاهش وزن و کاهش حجم چربی خود هستند حتما  نیم ساعت قبل از انجام تمرین به اندازه یک بشقاب بزرگ میوه و یا سبزی تازه میل شود و قبل از تمرین ۲ لیوان آب میل کنند و تا یک ساعت بعد از تمرین فقط میتوانند ۲ لیوان آب میل کنند تا کبد کارش را بهتر انجام دهد و سوخت و ساز را بالا نگه دارد.

برای ورزشکاران استقامتی پیشنهاد می شود که مصرف شیر و انواع لبنیات برای غذا رسانی بهتر به عضله قلب، در صدر قرار داده شود و یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از استفاده از دستگاه ای ام اس حتما تا دو واحد شیر و یا فرآورده های آن توسط ورزشکار میل شود.

دکتر بهرامی EMS

نکته!!!

همه ورزشکاران و EMSTRAINERS  با هر هدف تمرینی حتما باید قبل و بعداز تمرین یک لیوان آب میل کنند!

قابل توجه است مصرف چربی های ضروری برای کلیه ورزشکاران با هر هدف تمرینی تا حدود روزانه ۲۰ گرم بلامانع است.

حجم سلولیت و شادابی بیشتر را تجربه می کنند.

مقاله علمی توسط خانم دکتر بهرامی

دکتر بهرامی EMS

 

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

6 دیدگاه دربارهٔ «قسمت سوم مصاحبه ای با خانم دکتر بهرامی در مورد آموزش با ای ام اس EMS»

  1. درود خدمت سرکارخانم دکتر بهرامی عزیز
    انشالله که همه جوانان این مرز و بوم اینقدر عالی باشن و به فکر افزایش آگاهی و اطلاعات همنوعان باشند
    ممنون از توضیحات ساده و علمی و همه فهم شما
    خیلی خیلی خیلی بهره بردم و استفاده کردم

     

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!