تجربیات و سوالات متداول ورزشکاران در مورد متد تمرینی ای ام اس

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

گزارش تجربیات و سوالات متداول ورزشکاران در مورد متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING Iran

ورزشکاران EMS

ورزشکاران EMS
ورزشکاران EMS

۱- در پایان جلسه اول تمرین با دستگاه ای ام اس EMS  دچار بدن درد شدید شدم علت چیست؟

قاعدتا در همه تمرینات ورزشی در پایان جلسه اول تمرین،  درد،  وجود دارد چرا که این درد بخاطر این بود که بعد از یک مدت طولانی مجدد تمرین ورزشی آغاز شده و بدن به تمرینات ورزشی واکنش نشان داده.

۲- بروز حالت تهوع بعد از ورزش برای ورزشکاران EMS  طبیعی است؟

این موضوع نشانگر این است که در حین تمرین با دستگاه ای ام اس EMS یا معده ورزشکار خالی از غذا بوده ویا اینکه تمرین بلافاصله بعد از صرف غذا صورت گرفته که درهر دو صورت شاهد بروز حالت تهوع و سرگیجه و افت فشار خون خواهیم بود.

بهترین زمان تمرین  یک ساعت بعد از صرف غذاست. که معده نه خالی باشد و نه کاملا پر.

۳-درحین انجام تمرین با ای م اس EMS دچار افزایش دمای بدن و تعریق زیادی  می شوم.آیا طبیعی است؟

به علت درگیر شدن عضلات و سایر بافت های بدن در فرآیند تمرینی و ورزشی و درنهایت بالارفتن سوخت وساز و پیرو آن تعریق بدن، البته میزان تعریق و افزایش دما در هر ورزشکاری متفاوت است و بنابر اصل تفاوت فردی صورت می گیرد. بنابراین افزایش دمای بدن و یا حتی تعریق  طبیعی ست اما اگر این افزایش حرارت و یا تعریق بیش از توان و تحمل ورزشکار باشد می تواند از مربی خود کمک بگیرد.

۴- در نهایت تعریق موقع  تمرین با دستگاه ای ام اس EMS  خوب است یا خیر؟ کدامیک نشانه تمرین اثربخش است؟

خیلی از ورزشکاران فکر می کنند که در حین تمرین با ای ام اس EMS هرچه تعریقشان بیشتر باشد بهتر است در صورتی که هرگز تعریق کم یا زیاد نشانه سلامتی یا اثربخش بودن تمرینات ورزشی نبوده و نیست بلکه این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هرگز نباید ورزشکار خود را با دیگران مقایسه کند.

۵- پس از آغاز متد تمرینی ای ام اس  در سیکل ماهانه من تغییراتی به وجود آمده.آیا طبیعی است؟

متد تمرینی ای ام اس تداخلی در قاعدگی زنان و سلامتی رحم و تخمدان ها ندارد بلکه مثل سایر ورزش های سنتی باعث تنظیم این موضوع شده و بدن بانوان را دربرابر ضعف و بیماری ها و دردهای قاعدگی مقاوم می کند.

۶- بعد از چند جلسه تمرین و درچه زمانی می توانیم تاثیرات  را بر بدن حس کنیم؟

مثل همه ورزش ها و رشته های ورزشی دیگر انتظار معجزه در مدت زمان کوتاهی را نداشته باشیم اما این تاثیرات بر بدن از حدود جلسه ۴ و ۵ کم کم ظاهر شده و بدن را تحت تاثیر قرار خواهند داد اما نه به درازای مدت زمان تمرینات ورزشی دیگر.

 

۷-آیا متد تمرینی موجب بهبود عروق واریس روی پا نیز هست یا خیر؟و آیا  افرادی که دارای عروق  واریس برروی بدن یا پاها هستند می توانند از متد تمرینی ای ام اس استفاده کنند؟

متد تمرینی ای ام اسEMS  تاثیری بر بهبود عروق واریسی بدن و پاها ندارد اما بخاطر اینکه عضلات و عروق پا را تقویت کرده و جریان خون را افزایش می دهد  از پیشروی واریس جلوگیری می کند.

استفاده اشخاصی که روی پا دارای عروق واریسی هستند از دستگاه ای ام اسEMS  و ورزش با این دستگاه برایشان بی ضرر و بدون محدودیت است.

۸- آیا دریافت ماساژ قبل یا بعد از تمرین برای ورزشکاران EMS  محدودیت و ممنوعیت دارد؟

مثل همه ورزش های دیگر هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی ندارد بلکه مفید نیز می باشد.

۹- برای ریکاوری بهتر بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس  چه پیشنهادی دارید؟

خواب کافی. نوشیدن آب در قبل و بعد از تمرین . دریافت پروتئین مورد نیاز بدن. کاهش مصرف دخانیات و مشروبات الکلی. ماساژ. راه رفتن در آب استخر. نوشیدن چای یا نسکاف بعد از تمرین.البته برای ورزشکاران قهرمانی و حرفه ای مکمل های خاصی زیر نظر پزشک تغذیه تیم تجویز می شود.

۱۰- من شنیده ام که چون دستگاه  EMS باعث ورود جریان برق به بدن می شود، برق باعث خشک شدن آب بدن می شود و فرد را لاغر می کند. آیا درست است؟

خیر اصلا درست نیست چون اگر برق باعث لاغری شود پس چگونه با همین دستگاه روی عضله سازی و افزایش حجم نیز تمرکز می شود؟ درست است که دستگاه   با برق کار می کند اما برق را هرگز وارد بدن نمی کند و فقط و فقط با دادن پالس و انقباض های ورزشی و عضلانی فرد را به هدف تمرینی می رساند.

نکته مهم برای ورزشکاران EMS !

توجه داشته باشیم که برای خیلی از افراد جامعه متد تمرینی ای ام اس   نا ملموس و نا آشناست و خیلی از افراد فکر می کنند که این متد تمرینی خیلی عجیب و غریب است در صورتیکه اصلا اینگونه نیست و این متد اگر زیر نظر یک مربی باتجربه یا متخصص علوم ورزشی تمرین شود یک متد تمرینی نوین اما بی خطر و بی عارضه است.

 

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

2 دیدگاه دربارهٔ «تجربیات و سوالات متداول ورزشکاران در مورد متد تمرینی ای ام اس»

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!