دلیل نیاز به نوشیدن آب قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 
نوشیدن آب ای ام اس
نوشیدن آب ای ام اس

دلیل علمی نیاز به نوشیدن آب  قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس

مقاله علمی توسط خانم دکتر بهرامی

تشریح دلیل علمی نیاز به نوشیدن آب در قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس:

نوشیدن آب ای ام اس – کبد یکی از اعضا بسیار مهم بدن است که در سوخت و ساز (متابولیسم) کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها نقش اساسی دارد. همچنین این عضو نقش بسیار مهمی در دفع و ترشح سموم بازی می کند. این عضو حیاتی در معرض انواع عفونت های انگلی، ویروسی، باکتریایی و آسیب های جدی به وسیله سموم قرار دارد و امروزه در بحث علم تمرین و علوم ورزشی نیز، توجه بسیار زیادی از طرف متخصصان طب ورزش به این عضو ارزشمند شده است.

از آنزیم های مهم کبد دربحث سوخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

حساس ترین و پر مصرف ترین آنزیم های تشخیصی کبد، آمینوترانسفرازها هستند. آن ها آسپارتات آمینوترانسفراز (SGOT یا AST) و آلانین آمینوترانسفراز (SGPT یا ALT) هستند. این آنزیم ها بطور معمول داخل سلول های کبدی قرار دارند زمانی که کبد دچار آسیب می شود سلول های کبدی آنزیم ها را وارد جریان خون می كنند، بالارفتن سطح آنزیم ها در خون نشانه آسیب کبدی است.

آمینوترانسفرازها  چه هستند؟

آمینوترانسفرازها باعث کاتالیز واکنش های شیمیایی در سلول ها می شوند که در آن گروه آمین از یک مولکول دهنده به مولکول گیرنده منتقل می گردد. به همین دلیل به آن ها آمینوترانسفراز گفته می شود. واژه های پزشکی در خصوص این آنزیم ها می تواند گاهی گیج کننده باشد. نام دیگر آمینوترانسفرازها، ترانس آمیناز است. آنزیم آسپارتات آمینوترانسفراز(AST) نيز به نام ترانس آمینازاگزالواستیک سرم (SGOT) نیز نامیده می شود و آلانین آمینوترانسنفراز(ALT) نیز به نام ترانس آمینازپیرویک گلوتامیک سرم(SGPT) مشهور است. بطور خلاصه SGOT= AST و SGPT= ALTاست.

آلانین ترانس آمیناز (ALT) و آسپارتات ترانس آمیناز (AST) نیز از آنزیم های مهم کبد محسوب می شوند.

یک ترانس‌آمیناز یا آمینوترانسفراز آنزیمی است که واکنش بین اسید آمینه و یک آلفاکتواسید را کاتالیز می‌کند. در واکنش آمینوترانسفرازها گروه آمین از مولکول دهنده (اسیدآمینه) به مولکول گیرنده (کتواسید) منتقل می‌گردد وجای آن کتون =O می‌گیرد.

همچنین یکی دیگر از آنزیم های مهم سوخت و ساز در کبد فعالیت آنزیم اورنیتین کربامیل ترانسفراز (EC2.1.3.3) ، دومین آنزیم چرخه اوره است

افزايش برخي آنزيمهاي كبدي مثل آلانين آمينوترانسفراز (ALT،( آسپارتات آمينوترانسفرانز (AST (و آلكالين فسفاتاز (ALP (در تغييرات در آنزيمهاي كبدي به شدت، مدت، تكرار و نوع انقباض بستگي دارند و تا به امروز، كاهش وزن تنها درمان قطعي براي كبد چرب غيرالكلي است و مداخلات شيوه زندگي تنها بخشي از مديريت آن است. در اثر انجام فعاليتها و تمرينهاي گوناگون ورزشي آنزيمها از نظر پاسخ و سازگاري دچار تغييرات مختلفي ميشوند كه شناخت اين تغييرات در تفسير سازوكارهاي فيزيولوژيك حاصل از ورزش و تمرين جسماني مؤثر است. به هر حال ورزشهاي شديد در كنار نقش مثبتي كه در ايجاد سازگاريهاي فيزيولوژيك و كاهش وزن دارند، ممكن است با آسيبهاي سلولي نيز همراه باشند هنگام آسيب غشاء عضلاني ناشي از فعاليت بدني محتويات آن به خصوص آنزيمها كبدي به درون خون انتشار مييابند و به همين علت تغييرات سرمي اين آنزيمها به عنوان واكنش عضلاني به فشار تمرين مطرح اند  . افزايش اين آنزيمها در خون به هنگام فعاليت بدني ممكن است به دليل آسيب سلول عضلاني، افزايش فشار درون سلولي و يا افزايش نفوذپذيري غشاي سلول در حين فعاليت و يا پس از آن باشد انقباضهاي برونگراي بيشينه به طور معني داري ميزان آنزيمهاي AST و ALT را افزايش مي دهند .ازاينرو، محققين به منظور مقابله با اثرات نامطلوب آسيب عضلاني و افزايش آنزيمهاي كبدي ناشي از انقباضات برونگرا و غيرمرسوم، بهبود سلامت، كاهش وزن ، انقباضات درونگرا را بسیار پیشنهاد می کنند.

بهترین نوع و استانداردترین انقباض درون گرا، انقباضی است که دستگاه ای ام اس به بدن وارد می کند.

ازطرفی فعالیت های آنزیم های کبدی با وجود عنصر اکسیژن به نحو احسن تنظیم تحریک می شوند و سوخت و ساز بدن را بالا می برند

حالا معادله  خیلی ساده می شود: فرد ورزشکار با نوشیدن آب در قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس کمک می کند که عنصر اکسیژن در کنار آنزیم های سوخت و ساز کبد قرار بگیرد و پیرو آن افزایش نفوذ پذیری غشای سلول نیز کنترل می شود و توسط آنزیم های شارژ شده توسط اکسیژن موجود در آب، سلول چربی شکسته و خیلی راحت از بدن دفع می شود.

برای بالابردن متابولیسم و قدرت آنزیم های متابولیسمی و نگه داشتن سوخت و ساز تا ۴۸ ساعت در بیشترین حد ممکن، به ورزشکاران پیشنهاد می شود که هم قبل از تمرین و چه بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس حتما آب بنوشند.

ورزشکارانی که نیاز به کاهش وزن دارند تصور دارند که نوشیدن آب در آنها ایجاد اضافه وزن کاذب می کند و حتی بعد از نوشیدن آب خود را وزن می کنند که می توان گفت کاملا اشتباه بوده و برای کاهش وزن و تثبیت لاغری خود، حتما قانون نوشیدن آب را رعایت کنند.

یادمان باشد که نوشیدنی بهتر که جایگزین آب باشد اصلا وجود ندارد، پس لطفا از نوشیدن انواع قهوه و آبمیوه و چای برای جاگزینی آب صرفه نظر شود و نوشیدنی های ذکر شده در کنار آب نوشیده شوند نه جایگزین آب!!!!

مقاله علمی توسط خانم دکتر بهرامی

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

یک دیدگاه دربارهٔ «دلیل نیاز به نوشیدن آب قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس»

  1. مرررررررسی از مقاله
    مرررررسی از اطلاعات خوبتون
    مرررررررسی از گروه تخصصی تون
    مرررررررسی از جیگربودن خانم دکتر و اخلاق خوبشون
    مررررررررسی از مشاوره پربار و عالی خانم دکتر
    مررررررررسی از کادر حرفه ای و مهربون😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰💥💥💥

     

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!