ویژگی یک مربی حرفه ای در متد تمرینی ای ام اس EMS

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

ویژگی یک مربی حرفه ای در متد تمرینی ای ام اس ems training که باید بدانید :

ویژگی یک مربی حرفه ای EMS

ویژگی یک مربی حرفه ای EMS-به طور حتم یکی از موضوعات مهم برای رسیدن به نتیج بهتر و بدون آسیب دیدگی در انجام متد تمرینی ای ام اس انتخاب مربی باتجربه برای تمرین با دستگاه ای ام اس است چون یک مربی حرفه ای با آگاهی کامل از عوامل تاثیرگذار در بهبود روند تمرینات ای ام اس می تواند کمک بزرگی به ورزشکار در رسیدن به نتیجه مطلوب داشته .
یک مربی حرفه ای در ای ام اس می داند که :

  1.  به تمامی برندهای ای ام اس EMS و نقاط قوت و ضعف آنها تسلط کامل دارد.
  2.  به تمامی موارد از ممنوعیت های تمرین با ای ام اس  EMS تسلط کامل دارد.
  3.  نسبت به آناتومی بدن تسلط کامل دارد.
    مربی حرفه ای خوب می داند گروه های عضلانی بزرگ در بدن چه گروه هایی هستند و چه ویژگی هایی دارند.

گروه های عضلانی بزرگ شامل:

ویژگی یک مربی حرفه ای EMS

  • عضله دوسر بازو

که در ناحیه دست قرار دارد. وظایف مهمی دارد و مربی حرفه ای به تمرینات ای ام اس و برنامه های مربوطه این دستگاه برای تقویت این ناحیه به طور صددرصد مسلط است.

  • گروه عضلانی چهار سر ران

عضلات اندام تحتانی بیشترین حجم سلول چربی و افزایش سایز را دارندو باید تمرین ورزشی بیشتری را دریافت کنند. مربی EMS می تواند با استفاده از تحریک الکتریکی، واستفاده از یک سری تمرینات ورزشی با اعمال نیروی مضاعف بر ناحیه ران ، شمارا به نتیجه دلخواه برساند.

  • فلکسور پاعضلات

یعنی عضلاتی که به خم شدن مفصل ران و یا مفصل زانو و یا حتی مفصل مچ پا نیز کمک می کنند.
در ورزش ای ام اس برای تحریک فلکسورهای پا ، راحت ترین راه استفاده از پد پا است.

ویژگی یک مربی حرفه ای EMS
ویژگی یک مربی حرفه ای EMS

 

  • عضلات شکم:

۱-در متد تمرینی ای ام اس شما زیر نظر مربی حرفه ای بدون نیاز به تمرین کرانچ یا هیچ گونه اعمال نیروی اضافی می توانید عضلات شکمی را به راحتی تحریک کرده .تحریکات ای ام اس به تنهایی با اعمال نیرو و انقباض طبیعی از نظر فشار عضلانی نتیجه مطلوبی به دنبال دارد. این میزان نیرو بروز درد در عضلات یا مشکلات مفصلی در مهره ها را کاهش می دهد. ROM
همچنین یک مربی ای ام اس حرفه ای می داند که:

 ۲-آگاهی و شناخت کامل از دامنه حرکتی مفاصل و عضلات بدن:

آگاهی از (دامنه حرکت) از ویژگی های بارز یک مربی ای ام اس حرفه ای است . یک مربی حرفه ای می داند که هرگز ماهیچه را در کوتاه ترین حالت خود تحریک نکند تا از انقباض و بروز درد جلوگیری شود. همچنین می داند نباید فشار تمرین تلاش بر این نباشد که حرکت مفاصل و عضلات از دامنه حرکتی بیشتر شود و دچار هایپراکستنشن شود.

۳- شناخت و آشنایی نسبی با قوانین بایو مکانیک بدن:

بعد از تحریک، بهتر است تا عضله خسته شده را ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت دهیم. موثرترین ریکاوری فقط استراحت در بین جلسات تمرینی ای ام اس نیست ، بلکه یک جلسه را فقط فعالیت ملایم مثل درجا زدن یا کشش به عنوان بازیابی در حین دریافت پالس بسیار موثر است که در آن جلسه عضلات با فرکانس بین ۱ هرتز و ۱۰ هرتز تحریک می شوند و باید در موقعیتی باشد که در آن عضله بتواند ریلکس باشد و تقریباً به طور کامل در فرکانس پایین پالس بگیرد .

مدت تحریک در جلسات ای ام اس EMS فوق العاده حائز اهمیت است چرا که بهترین زمان تحریک را نمی توان دقیقا مشخص کرد و این مسولیت برعهده یک مربی حرفه ای است تا بهترین پوزیشن را برای دریافت تحریک الکتریکی شناسایی کند و زمان تمرین با دستگاه ای ام اس را برحسب نیاز ورزشکار تنظیم نماید .

۴- آشنایی کامل مربی ای ام اس  EMS حرفه ای با علم تمرین:

گرم کردن بدن توسط پالس هایی با فرکانس پایین در ابتدای تمرین عموما با مدت ۵ دقیقه برای یک جلسه تمرینی ضرورری است که برای ورزشکاران انجام شود.
بخش اصلی تمرین و دریافت پالس ، بعداز گرم کردن،می تواند حتی ۱۰الی ۱۵ دقیقه طول بکشد، حتی اگر فرد هنوز به روش تمرینی عادت نکرده و ساختار عضلانی وی ضعیف و توسعه نیافته است.

جلسات تمرینی ای ام اس برای افرادی که قبلاً پالس دریافت کرده اند، باید کمی متنوع تر باشد بدیهی است با برنامه هایی متناسب با نیاز و نوع جلسه مورد نظر می تواند حتی ۳۰ یا ۴۰ دقیقه طول بکشد.

۵- تسلط کامل مربی با برنامه های دستگاه ای ام اس EMS:

مدت پالس طبق میکروثانیه مشخص می شود.پالس های طولانی تر، اثرات عمقی تر داشته و برای عضلات بزرگتر مناسب است.در عضله های کوچکتر،این مدت زیر ۲۰۰ میکروثانیه می باشد. برخی از برنامه ها مثل برنامه شماره ۶ دستگاه ، مدت زمان مختلف پالس را پیشنهاد می کنند تا ماهیچه ها با شدت بیشتری تحریک شوند.

ویژگی یک مربی حرفه ای EMS
ویژگی یک مربی حرفه ای EMS

به طور حتم سه عامل مهم: اراده ورزشکار، کیفیت دستگاه ای ام اس  EMS و تسلط و سواد مربی می توانند به تناسب اندام و سلامت ورزشکار کمک کنند و هرزمان یکی از سه عامل مذکور حذف شوند حتنما مشکلاتی برای رسیدن به هدف به وجود می آیند.

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!