تاثیر EMS بر عضلات

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

تاثیر EMS بر عضلات

ظرفیت عصبی –عضلانی چیست؟

 

تاثیر EMS بر عضلات
تاثیر EMS بر عضلات

تاثیر EMS بر عضلات-لازم است کمی در مورد اسپاسم عضلانی و مکانیسم آن صحبت کنیم.

همانطور که می دانید در بدن نقاطی وجود دارد که در آن نواحی سیناپس ها و نورون های عصبی که به نورون حرکتی نیز معروف هستند ، با غشای تار عضلات اسکلتی بدن ارتباط عصبی- سیناپسی برقرار می کند. که به نقطه ای این اتصال و ارتباط به وجود آمده صفحه انتهایی عصب به عضله یا (end plate) نام دارد.

در این حالت نورون های عصبی- حرکتی که قبلا به دستور مغز و نخاع تحریک شده بودند فعال شده و به عضلات حرکتی و اسکلتی پیام حرکتی و انقباض را صادرکرده که در نهایت موجب انقباض و اسپاسم عضله اسکلتی و انجام حرکات بدنی مختلف می شوند.

تاثیر EMS بر عضلات

حالا در مورد دستگاه ای ام اس و متد تمرین  ای ام اس EMS TRAINING را که با تولید پالس های هم جنس با پالس مغزی و وارد کردن آن به بدن همراه می باشد را و تاثیر آن را بر افزایش و یا تقویت ظرفیت عصبی- عضلانی مورد بحث قرار خواهیم داد.

عضلات تحریک شده شامل عضله دوسر، چهارسر، سه سر ، ران و ماهیچه های شکمی است
عضلات تحریک شده شامل عضله دوسر، چهارسر، سه سر ، ران و ماهیچه های شکمی است

این متد تمرینی عوارض تحریکات الکتریکی دستگاه هایی نظیر فیزیوتراپی ویا NMESو را به همراه ندارد و افراد می توانند درصورت نیاز و یا تمایل درحین دریافت پالس، به انجام حرکات ورزشی نیز بپردازد و زمانی که پالس توام با حرکات ورزشی در بدن اجرا شود تاثیرات بسیار بیشتری بر افزایش سطح صفحه انتهایی عضلات اسکلتی، افزایش تعداد و حساسیت در دندریت ها و آکسون های عصبی را نیز در بر خواهد داشت.

تاثیر EMS بر عضلات
تاثیر EMS بر عضلات

بین اعصاب و عضلات ارتباط همیشگی و تنگاتنگی وجود دارد این ارتباط به اندازه ای عمیق است که اگر عصب حرکتی تقویت شود، عضله نیز تقویت خواهد شد و اگر عضله نیز تقویت شود به دنبال آن تقویت اعصاب حرکتی نیز وجود خواهد داشت به همین دلیل بیماران دارای آسیب نخاعی در کنار ضعف در اعصاب دچار تحلیل عضله نیز می شوند، به این دلیل که عصب از بین رفته و در نتیجه حرکت نیز از بین می رود و در نهایت عضله نیز از بین خواهد رفت.

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!