قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟

قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟
قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟

خیلی از ورزشکاران مخصوصا ورزشکاران تازه کار این است که حالا که شروع به ورزش کردند چی بخورن که تمرینات ورزشی و اهداف تمرینی حفظ بشود و در کنارش انرژی بدن برای انجام فعالیت های روزانه حفظ شود.
یک قانون کلی وجود دارد که با معده کاملا خالی یا معده پر ورزش نکنیم!
این جمله یعنی چی؟!!!

یعنی معده به هیچ وجه خالی نباشد و فرد در حالت ناشتا نباشد بلکه حتما یک ساعت قبل ازآغاز به فعالیت ورزشی وعده غذایی حاوی پروتئین و اندکی کربوهیدرات میل شود و پس از یک ساعت ورزش آغاز شود( محتویات دقیق و تخصصی وعده غذایی برمی گردد به هدف تمرینی و اصل تفاوت فردی و رشته ورزشی که برای هر شخصی به طور مجزا برنامه ریزی می شود) اما وعده ی غذایی شامل ۷۰ درصد پروتئین، ۲۰ درصد سبزیجات تازه و ۱۰ درصد کربوهیدرات بهترین نوع خوراک قبل از ورزش است برای کسانی که برنامه غذایی خاصی را دنبال نمی کنند و این برنامه بدون عارضه و پیامد منفی است و بدن را برای فعالیت ورزشی سبک تا نسبتا سنگین آماده می کند و این وعده غذا تمام نیازهای بدن ورزشکار را برطرف می کند.
وعده غذایی قبل ازآغاز ورزش باید فقط ۷۰ درصد حجم معده را پر کرده/
در حین ورزش مصرف وعده های غذایی ممنوع است. مواد خوراکی مجاز در حین فعالیت ورزشی عبارتند از: خرما، کشمش، گردو، میوه در حجم کم، چای، قهوه، یک فنجان آبمیوه طبیعی، آب آشامیدنی، مخلوط آب عسل و لیموترش تازه.

قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟

پس از اتمام فعالیت ورزشی تا نیم ساعت نوشیدن مایعات و آبمیوه طبیعی و قهوه بلامانع است و پس از نیم ساعت می توان وعده غذایی مناسب و سبک میل کرد. در بین جلسات تمرینی در طول هفته مصرف مایعات فراوان بسیار توصیه می شود و پس از آن شام و خواب زودهنگام بسیار بسیار برای رشد تمرینی و ریکاوری بدن ورزشکاران توصیه می گردد.
فراموش نکنیم که اگر باخود قرار گذاشتیم که ورزش را آغاز کنیم برای سریع تر به هدف رسیدن به دنبال بی راهه هایی مثل انواع مکمل و پودر و رژیم های سخت غذایی نرویم بلکه ابتدا به اصلاح سبک زندگی و تغذیه پرداخته و قدم به قدم با افزایش دانش و آگاهی و دریافت مشاوره از افراد تحصیل کرده ورزشی و تغذیه ای و آگاه و باتجربه پیش برویم.

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

2 دیدگاه دربارهٔ «قبل و حین و بعد از فعالیت ورزشی چه بخوریم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!