از تست عصب – عضله تا EMS

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

از تست عصب – عضله تا EMS

از تست عصب – عضله تا EMS
از تست عصب – عضله تا EMS

از تست عصب – عضله تا EMS- در داخل بدن انسان پالس ها و سیگنال هایی وجود دارند که به طور خودکار تولید می شوند و موجب انقباض قلبی، انقباض عضلات و، ادامه حیات و حرکت اندام های مختلف بدن می شوند.

در ابتدا بشر هیچ گونه وسیله ای برای اندازه گیری این سیگنال ها در بدن نداشته اما پس از اختراع دستگاه سنجش تست عصب و عضله به دانش بزرگی در بدن پی برد که کمک شایانی در توانبخشی و طب حرکت و طب ورزشی داشته.

تست عصب و عضله (EMG)

تست عصب و عضله (EMG)، یک متد از نوع تشخیصی است یعنی کاربرد درمانی ندارد ونحوه واکنش عضلات بهپالس ها و سیگنال های الکتریکی ارسالی از مغز به سلول های عصبی به نام عصب های حرکتی را اندازه می گیرد.

یکی از کاربرد های مهم دستگاه

یکی از کاربرد های مهم دستگاه تست عصب و عضله این است که افرادی که دارای علائمی مثل بیماری های عضلانی یا عصبی_ عضلانی مانند گز گز ، بی حسی یا ضعف در اندام ها هستند پزشک برایشان دستور انجام تست عصب و عضله می دهد.

تست NCV، نوع دوم از تست تشخیصی سیگنالی عصب و عضله است که پزشکان می توانند برای تشخیص عروق عصبی آسیب دیده یا از کارافتاده به کار گیرند.

دو نوع تست EMG و NCV

دو نوع تست EMG و NCV، روش هایی بی خطر و بدون آسیب می باشند که عوارض در آن ها بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

تست عصب و عضله (EMG)، یک روش تشخیصی است که نحوه واکنش عضلات به سیگنال های الکتریکی ارسالی به سلول های عصبی تخصصی به نام عصب های حرکتی را اندازه گیری می کند.

اگر فردی علائم عارضه عضلانی یا نورولوژیکی مانند بی حسی یا ضعف بی دلیل در اندام ها داشته باشد، پزشک دستور انجام تست عصب و عضله می دهد.

از تست عصب – عضله تا EMS
از تست عصب – عضله تا EMS

متد تمرینی ای ام اس

با ظهور دستگاه و متد تمرینی ای ام اس اغلب پزشکان بعد از مشاهده جواب تست عصب و عضله توصیه تمرینات ای ام اس را به بیماران دارند

چرا که جنس سیگنال و پالس های دستگاه ems با جنس پالس و سیگنال های عصبی و عضلانی هم سو و هم راستا میباشد.

۹۰ درصد بیماران حسی و حرکتی که با نسخه پزشک به استودیوهای ems مراجعه کرده اند اعلام کردند که از علائم بیماری در بدن ایشان دیگر خبری نبوده و به زندگی طبیعی بازگشته اند.

همچنین جنس پالس های صادر شده از ای ام اس با جنس پالس ها و ضربان قلب نیز هیچگونه مغایرتی ندارد بلکه هم راستای ضربان قلب است.

سیگنال هایی که از عصب وارد عضله می شوند به سیگنال های مستقیم و بدون واسطه معروف اند. این سیگنال ها بعد از ورود به عضله توسط تارهای عضلانی تصفیه و تفکیک می شوند یعنی با توجه به نیاز هر سلول، ولتاژ این سیگنال ها تنظیم شده و به سلول مورد نظر صادر می شود و مورد استفاده مستقیم سلول قرار می گیرد.

سلول عصبی نقش واسطه جهت تنظیم و تفکیک سیگنال را دارد برای همین سیگنالی که وارد سلول می شود به سیگنال غیرمستقیم معروف است.

از تست عصب – عضله تا EMS
از تست عصب – عضله تا EMS

پالس های ای ام اس

پالس های ای ام اس زمانی که وارد عضله می شوند ، عضله تصور می کند که از عصب پالس مضاعفی وارد شده پس سریع پالس را تفکیک کرده و پخش کرده و چون پالس مضاعف بوده بنابراین به اجبار سرعت کار نیز در عضله بالا رفته پس سوخت و ساز عضلانی نیز افزایش پیدا کرده و عضله وقتی سوخت و ساز را بالا ببیند دستور تفکیک سلول چربی را جهت تسهیل در مصرف خود صادر می کند و همزمان چربی سوزی و عضله سازی رخ می دهد.

نویسنده: خانم دکتر بهرامی

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!