اطلاعات علمی از پروفسور دکتر ولفگانگ کملر از طریق آموزش EMS

نمایندگی ems در ایران

ADVERTISEMENT

با دوستان به اشتراک بگذارید
 

EMS Training Iran اطلاعات علمی از پروفسور دکتر ولفگانگ کملر دررابطه با سوختن کالری
EMS Training Iran
اطلاعات علمی از پروفسور دکتر ولفگانگ کملر دررابطه با سوختن کالری

EMS Training Iran اطلاعات علمی از پروفسور دکتر ولفگانگ کملر دررابطه با سوختن کالری از طریق آموزش EMS

EMS Training Iran

مصرف کالری در طول تمرين با دستگاه EMS

۱۳/۱۱/۲۰۱۶

کالری مصرف شده دريك دوره تمرين با دستگاه EMS به تازگی از لحاظ علمی محاسبه شده است. پروفسور دکتر ولفگانگ کملر از دانشگاه ارلانگن تحقيقات خود را در زمينه میزان كالري مصرف شده در يك دوره تمرين از دستگاه EMS را به ثبت رسانده.

در پي تحقيقات پروفسور دكتر ولفگانگ كملر، جوانان(مرد) آموزش دیده و با تجربه در طي ۱۶ دقیقه تمرين قدرتي با دستگاه EMS معادل ۴۱۲ كيلوكالري سوزانده شده.بنابراين يك تمرين قدرتي ۲۰ دقيقه ي اي ام اس (EMS) معادل است با ۵۱۵ كيلو كالري سوخته شده. ورزش های محبوب هوازي ديگر که در طي ۲۰ دقیقه نیز به اتمام می رسند، در مقايسه با تمرين اي ام اس ( EMS )در مدت زمان ۲۰ دقيقه در سوزاندن كالري ،اي ام اس ( EMS )در صدر جدول قرار گرفته! برنامه تمرين هوازي (كارديو) اي ام اس نيز حتي در سوزاندن كالري نتايج موثر تري داشته.

جدول امار زير مربوط به ورزش هاي هوازي و تمرينات اي ام اس نسبت به كالري مصرف شده در مدت ۲۰ دقيقه

تمرين  EMS (هوازي) = ۵۷۵ کیلوکالری

تمرين  EMS (قدرتي) = ۵۱۵ کیلوکالری

طناب زدن (سریع) = ۳۰۰ کیلوکالری

كوهنوردي = ۲۷۵ کیلو کالری

فوتبال = ۲۵۰ کیلوکالری

دو و میدانی (مانع) = ۲۵۰ کیلوکالری

جودو = ۲۵۰ کیلوکالری

بوکس = ۲۲۵ کیلوکالری

دوچرخه = ۲۱۰ کیلو کالری

هندبال = ۲۰۰ کیلوکالری

بدمینتون = ۱۷۵ کیلوکالری

به اين نكته بايد اشاره كرد كه نه تنها در فاز تمرينات كالري سوزي صورت ميگيرد بلكه در فاز بازسازي( فاز استراحت) كه به اصطلاح EPOC=Excess Post Exercise Oxygen Consumption يا متابوليسم مي گويند  هم در بدنمان نقش مهمي را در كالري سوزي ايفا مي كند.

با توجه به اينكه در ورزش هاي هوازي  در فاز متابوليسم (فاز استراحت) تا ۲۴ ساعت كالري سوزي صورت ميگرد، اما با تمرينات اي ام اس در فاز متابوليسم تا ۴۸ ساعت كالري سوزي انجام مي شود.

بنابراين با تمرينات اي ام اس در فاز متابوليسم كالري سوزي دو برابر بيشتر از تمرينات هوازي بوده و اعداد كالري سوزي مربوط به تمرينات اي ام اس در جدول را بايد در ۲ الي ۲٫۵ضرب نمود.

در حالي كه در زنان به دليل كمتر بودن عضلاتشان نسبت به مردان، بايد براي به دست اوردن اعداد كالري سوخته شده در جدول را در ۰٫۷۵ ضرب نمايند. براي مثال در تمرين اي ام اس قدرتي كه در ۲۰ دقيقه ۵۱۵(براي مردان) كالري سوزانده باشد را در ۰٫۷۵ ضرب مينمايم كه حاصل ان ۳۸۶ مي باشد و در حالت  متابوليسم عدد ۳۸۶ را در ۲ ضرب  ميكنيم كه حاصل ان ۷۷۲ مي باشد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که كالري سوزي علاوه بر جنسيت نيز به وزن و شرايط سني بستگي دارد. هر چقدر وزن   شخص تمرين كننده بيشتر باشد ميزان كالري سوخته شده بيشتر ميباشد. در روند پیری، میزان متابولیسم معمولا کاهش می یابد.

هرچقدر تمرين اي ام اس در ميزان شدت بيشتر و در زماني ثابت  باشد كالري بيشتري نيز مي سوزاند.

 بايد در نظر داشت كه تغزيه مناسب نيز در اين چرخه نقش مهمي را ايفا ميكند.

قیمت دستگاه ems باشگاهی

ADVERTISEMENT

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!